Tuesday, 8 May 2012

daging korban ??



hello..kali ni n ak bercakap pasal daging..daging ape? daging KORBAN..selalunya kalau kita ni, orang-orang islam kan, kalau sebut daging korban je, mesti terus teringat kat majlis Qurban, Aqiqah, dan sebagainya..tapi issue ni, bukan pasal daging korban yang kita selalu makan ni, TAPI daging korban HARAM..nak tengok contoh? scroll down :D




baru-baru ni, seluruh negara digemparkan dengan berita seorang model yang menggayakan seni tetapi dengan cara yang SALAH! untuk berkecimpung dalam dunia seni itu tidak salah, tetapi berpada-pada lah..jangan sampai nak merosakkan haiwan alam ni..




kesian kucing ni, DIBOGELKAN, DISIAT KULITNYA, malah DISEKSA sedemikian rupa..kalau aku tahu sapa siat kulit kucing ni, memang aku siat kulit dia habis-habis..grrrr


umum mengetahui, alam ni memang banyak PEMBURU HARAM..itu semua orang tahu, masalahnya salah siapa? kerajaan ka yang tak berikan permit, or manusia yang terlalu TAMAK?? 




kasihan haiwan-haiwan yang tidak bersalah, mereka menjadi mangsa KERAKUSAN manusia dalam mencari kesenangan dunia..saya selaku pecinta alam, berasa kesal dengan sikap segelintir pihak yang mengabaikan makhluk-makhluk alam, demi kepentingan diri sendiri.. :(




demi Allah, sesungguhnya mereka ini TIDAK BERSALAH! ampunkan dosa kami.. :(


sekian celoteh Cik Environment..check out for my next update..INGAT! jaga alam! bye :D