Thursday, 3 May 2012

BERSIH 3.0 ???


remember this?


minggu lepas, dunia dikejutkan dengan berita Malaysia dilanda segerombolan penduduk yang membanjiri perkarangan sekitar Dataran Merdeka oleh sebab memperjuangkan hak-hak rakyat serta keinginan untuk membanteras segala najis yang bergelimpangan di Malaysia..persoalannya, najis siapa?

korang nak tahu apa tu najis? nak tahu apa itu kekotoran? nak tahu apa itu perkara yang perlu diBERSIHkan? ni..semua ni..








em, nampak? nampak? suka lah tengok negara kita macam ni kan? dah lah polluted, lepas tu isu LYNAS lagi..ape semua ni beb? ape? daripada korang kumpul ramai2, merosakkan harta-benda kerajaan, mengotorkan jalan2, baik korang BERSIHkan jalan2 yg korang lalu tu..bawak penyapu, plastik, kutip sampah2 kat jalanan tu ha..barulah BERSIH namanya..padan dengan nama..ey, come on la..negara ni dah aman ok, jangan nk celarukan lagi anak bangsa kat Malaysia..tak puas hati, buat negara sendiri..ok, STOP soal BERSIH, aku nak cakap kat korang, mari sama-sama kita BERSIHkan negara kita..tak lama lagi ada pelancong nak datang, ye dak? moh ler same2 kite yew..kbye..Majulah Kebersihan Untuk Negara

1 comment:

Anonymous said...

mira, ganas..aummmmmm